Teamleider Wonen

Vacature gesloten

Teamleider Wonen

Uwoon Harderwijk

Wat is vereist?

  • Hbo werk- en denkniveau
  • Relevante werkervaring en/of opleiding die aansluit op de functie
  • Een team kunnen aansturen, coachen en motiveren
  • Goede communicatieve vaardigheden
  • Zowel zelfstandig als in een team kunnen werken
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Initiatiefrijk, actief en integer

Wat krijg je?

  • €3.755- €5.903 bruto p/m o.b.v. 36-urige werkweek (inschaling op basis van ervaring)
  • 2% eindejaarsuitkering
  • 36-urige werkweek
  • 27 vakantiedagen
  • Ruimte en middelen voor jouw professionele ontwikkeling
  • Arbeidsvoorwaarden volgens de CAO Woondiensten, waaronder een goede pensioenregeling en ruime thuiswerkmogelijkheden

Wat doe je?

  • 20% Intern en extern overleg
  • 10% Voortgangsgesprekken met medewerkers
  • 10% Rapportages maken
  • 10% Administratie en mailbox bijwerken
  • 10% HR-activiteiten
  • 20% Teams aansturen en hun primaire processen coördineren en verbeteren
  • 20% Manager Wonen ondersteunen bij beleidsvorming, relatiebeheer en intern opdrachtgeverschap

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Jasper Verstand

Manager Wonen

Vacature

Als Teamleider Wonen bij UWOON ben je verantwoordelijk voor de aansturing van de teams Verhuur en het Klant Contact Centrum. Waar het team Verhuur zich vooral richt op het verhuurproces, houdt het Klant Contact Centrum zich bezig met het beantwoorden van vragen van huurders. Jij draagt zorgt voor de coördinatie, aansturing en verbetering van de primaire processen van de beide teams en hebt hierbij als doel dat deze processen zo efficiënt en effectief mogelijk worden uitgevoerd. Verder ondersteun je de manager Wonen bij de beleidsvorming, het relatiebeheer en intern opdrachtgeverschap.

In deze functie zorg je er voornamelijk voor dat de medewerkers in de teams hun werk zo optimaal mogelijk kunnen verrichten. Je begeleidt de teams daarom bij hun dagelijkse werkzaamheden, maar voert ook voortgangs- en beoordelingsgesprekken op individueel niveau. Daarnaast heb je zowel fysiek als online contact met diverse in- en externe betrokkenen om de primaire processen zo goed mogelijk te laten verlopen. Ook houd je de administratie bij, schrijf je rapportages en voer je diverse HR-gerelateerde activiteiten uit.

Je bent onderdeel van het Management Wonen, dat op dit moment bestaat uit drie Teamleiders Wonen en de Manager Wonen, die tevens je leidinggevende is. Ook onderhoud je intensief contact met de teams die je aanstuurt en Beleidsmedewerkers en -adviseurs van andere afdelingen.

Als je het leuk vindt om een team aan te sturen, te coachen en te motiveren, en je het een uitdaging vindt om hierbij het overzicht te bewaren, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Teamleider Wonen

Op een leuke werkdag heb je veel wisselend contact met collega’s en nemen jullie gezamenlijk goede beslissingen, waardoor je vooruitgang in diverse zaken boekt.

Op een mindere werkdag heb je te veel interne overleggen, waardoor je niet toekomt aan je werkzaamheden die eigenlijk op de planning stonden.

  • 07:00
  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Lunch
    • MT/TL overleg
    • Team KCC ondersteunen bij oplossen knelpunt
    • Administratie
    • HR-gerelateerde werkzaamheden
    • Bellen met externe stakeholder
    • Voortgangsgesprekken voeren
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Lunch
    • Administratie
    • Weekstart team KCC
    • Actiepunten opvolgen
    • Team Verhuur ondersteunen bij oplossen knelpunt
    • Lunch
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Overleg met team Verhuur
    • Administratie
    • Ontwikkelgesprek met collega
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Actiepunten opvolgen
    • Lunch
    • Reistijd
    • Overleg met Management Wonen
    • Overleg met externe stakeholder
    • Procesoptimalisaties doorvoeren
    • Administratie
    • Teamleidersoverleg (andere afdelingen)
    • Administratie
    • Actiepunten opvolgen
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Intern overleg
    • Overleg met Manager Wonen

Voorbeeld uit de praktijk

Je hebt te maken met onderbezetting in je teams. Wat doe je?

Als Teamleider Wonen stuur je de teams Verhuur en het Klant Contact Centrum aan. Het komt voor dat de bezetting in deze teams door verschillende redenen onder druk komt te staan, zoals ziekte onder het personeel. In dat geval is het jouw taak ervoor te zorgen dat dit probleem snel verholpen wordt, aangezien de werkdruk voor de andere collega’s anders te hoog kan worden. Je onderzoekt daarom of er binnen andere teams medewerkers zijn die tijdelijk kunnen waarnemen of je gaat na of je medewerkers kunt inhuren via detachering. Door met diverse betrokkenen te overleggen, probeer je uiteindelijk tot een werkbare oplossing te komen.

Groeipad

Bij UWOON ligt het groeipad van de werknemers niet vast. Vanuit de organisatie krijgt iedereen een persoonlijk ontwikkelbudget om te blijven groeien. Je kunt je hierdoor blijven ontwikkelen binnen je functie.

Teamleider Wonen

Werken bij Uwoon

Uwoon is een woningcorporatie die betaalbare en duurzame huizen voor mensen met een relatief laag inkomen realiseert. Wij creëren plekken waar huurders met plezier wonen en zich veilig en thuis voelen. Dit doet we niet alleen: we werken samen met huurders, gemeenten, zorg- en welzijnsaanbieders, aannemers en bouwers. Bij ons staat de huurder centraal. De sociale huurwoningen die worden gebouwd, verhuurd en beheerd, bevinden zich in de gemeenten Ermelo, Elburg, Harderwijk en Oldebroek.

Bij Uwoon staan de werkwaarden Samenwerken, Autonomie, Creativiteit en Plezier hoog in het vaandel, dus het is belangrijk dat jij jezelf hierin herkent.

Kijk voor meer informatie op de website van Uwoon.

  • Harderwijk
  • Hybride werken
  • Ingerichte thuiswerkplek
  • Fietsleaseregeling
  • Volledige vergoeding OV
  • 108 medewerkers

Collega's

Bert Smits - Buurtbeheerder

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik kom uit de bouwwereld en ben bij dit bedrijf begonnen als Allround Vakman. Vanuit daar ben ik doorgestroomd naar Buurtbeheerder. Ik help graag mensen en probeer te kijken naar mogelijkheden. Precies dat kan ik in dit werk goed toepassen.

Wat was je vorige baan?
Timmerman bij Aannemer Dooijeweerd

Wat doe je in je vrije tijd?
Scheidsrechter zijn bij voetbalwedstrijden.

Laura Üzüm - Communicatieadviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Uwoon geeft mij de vrijheid om mijn functie zelfstandig in te vullen. Er liggen mooie uitdagingen en er is een goede balans tussen strategie en uitvoering. Ook onze maatschappelijke taak vind ik belangrijk.

Wat was je vorige baan?
Communicatieadviseur bij een reclamebureau

Wat doe je in je vrije tijd?
Borrelen met vrienden, motorrijden en shoppen.

Monique Willems - Medewerker Servicelijn en Telefonie

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik had al flink wat jaren ervaring bij een andere wooncorporatie en dit beviel erg goed. Uwoon was net gefuseerd en er werd een nieuwe afdeling KCC opgezet. Ook bij Uwoon was er veel ruimte om mezelf verder te blijven ontwikkelen. Ik zag veel mogelijkheden om iets nieuws te leren, dus ik dacht: we gaan ervoor!

Wat was je vorige baan?
Secretaresse bij Oost Flevoland Woondiensten

Wat doe je in je vrije tijd?
Fitness, Netflixen, lezen en tijd doorbrengen met mijn kleinkinderen.

Dorette van Dijken - HR Adviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik had de ambitie om door te groeien naar de functie van HR-adviseur. Bij een maatschappelijke organisatie. Bij veel vacatures werd gevraagd naar meerdere jaren werkervaring. Die had ik niet. Ik kwam toen de vacature van Trainee HR-adviseur tegen bij Uwoon. Een mooie kans om mijzelf verder te ontwikkelen. Tijdens het gesprek voelde ik meteen een klik met de mensen en de organisatie. Ik besloot ervoor te gaan. En werk er nog steeds met veel plezier. Inmiddels als HR-adviseur.

Wat was je vorige baan?
Trainee Arbeidsmarktbenadering & Organisatieontwikkeling bij de gemeente Borger-Odoorn.

Wat doe je in je vrije tijd?
Padellen, wandelen, gezellig borrelen op het terras of een serietje kijken op de bank.

Stephan Lubbertsen - Regisseur Onderhoud

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik was toe aan een nieuwe uitdaging. Een plek waar ik me kon blijven ontwikkelen. Na bijna 13 jaar bij een corporatie in Zwolle merkte ik dat de uitdaging afnam. Toen ik benaderd werd door Uwoon was ik dan ook snel geïnteresseerd. Zeker toen in de gesprekken duidelijk werd dat er voldoende ruimte is om mezelf te ontwikkelen. Ook de ontwikkeling waar Uwoon in zit sprak mij aan.

Wat was je vorige baan?
Projectleider woningverbetering bij een woningcorporatie in Zwolle.

Wat doe je in je vrije tijd?
In mijn vrije tijd sport ik graag (voetbal, hardlopen & bowlen). Daarnaast speel ik graag spellen met vrienden en/of met het gezin.

Esther van den Hoef - Projectleider

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik heb vele jaren met plezier in de zorg gewerkt als projectleider vastgoed. Toch wilde ik graag mijn horizon verbreden, nieuwe ervaringen en kennis opdoen. Maar wel graag weer bij een maatschappelijk betrokken organisatie. Dit geeft mij het gevoel dat mijn werk er echt toe doet. Ik word er blij van als ik huurders kan helpen aan een fijne woonomgeving, maar ook als ik woonproblemen kan oplossen. Uwoon is een bedrijvige en sociale organisatie met mooie ambities, het is nooit saai. Ik ben erg blij dat ik deze stap heb gemaakt.

Wat was je vorige baan?
Adviseur (zorg)vastgoed bij Attent Zorg & Behandeling.

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten, Netflixen, naar de bios of voetbal kijken bij mijn zoons. En ik wandel graag met de hond.

Gelmer Oosterbeek - Woonconsulent

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na mijn vorige werkgever in de commerciële branche, ben ik op zoek gegaan naar werk waarbij ik nog iets meer kan betekenen voor de maatschappij. Dit heb ik bij Uwoon gevonden en dat maakt ook dat ik mijn werk zo leuk vind!

Wat was je vorige baan?
Incassomedewerker op de afdeling Overheid bij deurwaarderskantoor Jongerius in Amersfoort.

Wat doe je in je vrije tijd?
In mijn vrije tijd ga ik graag naar familie toe of op stap met vrienden.

Sollicitatieproces

Solliciteren t/m 15 maart (via VacaturePro)
16 maart: brievenselectie en uitnodiging voor eerste gesprek
20 maart: eerste gespreksronde
27 maart: tweede gespreksronde
29 maart: arbeidsvoorwaardengesprek

Interessante baan?