Medewerker Financiën en Administratie

Vacature gesloten

Medewerker Financiën en Administratie

UWOON Harderwijk

Wat is vereist?

  • Mbo werk- en denkniveau
  • 2 tot 5 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie
  • Goed kunnen samenwerken, creatief en zelfstandig

Wat krijg je?

  • €3.095 - €3.789 bruto p/m (schaal G van CAO Woondiensten), exclusief 8% vakantietoeslag
  • 36-urige werkweek
  • Ruimte en middelen voor jouw professionele ontwikkeling d.m.v. een individueel opleidingsbudget
  • Arbeidsvoorwaarden volgens de CAO Woondiensten, waaronder een goede pensioenregeling
  • Een aanstelling van een jaar met intentie tot verlenging voor onbepaalde tijd
  • Mogelijkheden tot hybride werken

Wat doe je?

  • 30% Facturen keuren
  • 20% Jaarrekeningen controleren
  • 20% Verzekeringszaken dooornemen
  • 10% Leningsmodule bijwerken
  • 20% Interne overleggen

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Vacature

Als Medewerker Financiën en Administratie ben je medeverantwoordelijk voor het beheren van de financiële administratie van UWOON . Je controleert en analyseert verschillende (hoofd- en sub-) administraties, keurt facturen en verricht de jaarlijkse afrekening van de stook- en servicekosten. 

Je verricht de werkzaamheden van de afdeling in goed overleg met je collega's van de afdeling Administratie, waarbij je de snelheid en kwaliteit van de werkzaamheden in het oog houdt. Ook beheer je de verzekeringsportefeuille, zorg je voor de juiste afwikkeling van schades en verwerk je mutaties in de activa-administratie.

Je bent onderdeel van team Financiële Zaken. In dat team zitten zes collega's, waarvan twee collega's dezelfde functie hebben als jij. Je directe leidinggevende is de Manager Bedrijfsvoering. Je hebt regelmatig contact met collega’s van zowel binnen als buiten je afdeling. Daarnaast heb je te maken met externe contacten, zoals Accountants, VVE’s, de Belastingdienst en externe Adviseurs en Fiscalisten. 

Je reactie wordt verwerkt door Vacaturepro. Via hen ontvang je een ontvangstbevestiging en overige correspondentie.

Als je het leuk vindt om zowel met cijfers als met mensen te werken en je het niet erg vindt dat je nooit van tevoren weet hoe je werkdag eruit gaat zien, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Medewerker Financiën en Administratie

Op een leuke werkdag is de sfeer op de afdeling goed en ga je aan de slag met de maandrapportages. Alles is juist geboekt en klopt, waardoor je de maand goed kunt afsluiten.

Op een minder leuke werkdag moet je veel achter collega’s uit andere teams aan omdat ze niet op tijd hun documenten aanleveren.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Mail lezen en beantwoorden
    • Verzekeringszaken bijwerken
    • Lunch
    • Jaarrekeningen controleren
    • Overleg met Manager Bedrijfsvoering
    • Overleg met externe Adviseur
    • Leningsmodule bijwerken
    • Mail lezen en beantwoorden
    • Jaarrekeningen controleren
    • Overleg met Verzekeringsmaatschappij
    • Overleg met externe Adviseur
    • Facturen keuren
    • Mail lezen en beantwoorden
    • Verzekeringszaken bijwerken
    • Lunch
    • Facturen keuren
    • Overleg met Manager Bedrijfsvoering
    • Stook- en servicekosten berekenen
    • Mail lezen en beantwoorden
    • Lunch
    • Jaarrekeningen controleren
    • Overleg met Manager Bedrijfsvoering
    • Facturen keuren

Voorbeeld uit de praktijk

Tijdens het keuren van facturen, stuit je op een factuur die niet juist geboekt is. Wat doe je?

Bij het keuren van facturen zijn er altijd een aantal vaste zaken waar je op moet letten. Het belangrijkste is uiteindelijk dat hij goed geboekt is in het systeem, zodat er later in het proces geen problemen ontstaan. Als je tijdens het keuren van facturen iets tegenkomt wat niet klopt, zet je in het memoveld wat er mis gaat en gaat de factuur terug naar de passende afdeling. Wanneer nodig help je de betreffende afdeling nog een keer herinneren als het niet op tijd is aangepast.

Groeipad

Bij UWOON ligt het groeipad van de werknemers niet vast. Vanuit de organisatie krijgt iedereen een persoonlijk ontwikkelbudget om te blijven groeien. Je kunt je hierdoor blijven ontwikkelen binnen je functie.

Medewerker Financiën en Administratie

Werken bij UWOON

UWOON is een woningcorporatie die betaalbare en duurzame huizen voor mensen met een relatief laag inkomen realiseert. Het bedrijf creëert plekken waar huurders met plezier wonen en zich veilig en thuis voelen. Dit doet UWOON niet alleen: ze werken samen met huurders, gemeenten, zorg- en welzijnsaanbieders, aannemers en bouwers. Bij UWOON staat de huurder centraal. De sociale huurwoningen die worden gebouwd, verhuurd en beheerd, bevinden zich in de gemeenten Ermelo, Elburg, Harderwijk en Oldebroek.

Bij UWOON staan de werkwaarden Samenwerken, Autonomie, Creativiteit en Plezier hoog in het vaandel, dus het is belangrijk dat jij jezelf hierin herkent.

Kijk voor meer informatie op de website van UWOON.

  • Harderwijk
  • 46% / 54%
  • Gem. leeftijd 49 jaar
  • 104 medewerkers
  • Hybride werken

Collega's

Bert Smits - Buurtbeheerder

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik kom uit de bouwwereld en ben bij dit bedrijf begonnen als Allround Vakman. Vanuit daar ben ik doorgestroomd naar Buurtbeheerder. Ik help graag mensen en probeer te kijken naar mogelijkheden. Precies dat kan ik in dit werk goed toepassen.

Wat was je vorige baan?
Timmerman bij Aannemer Dooijeweerd.

Wat doe je in je vrije tijd?
Scheidsrechter zijn bij voetbalwedstrijden.

Laura Üzüm - Communicatieadviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
UWOON geeft mij de vrijheid om mijn functie zelfstandig in te vullen. Er liggen mooie uitdagingen en er is een goede balans tussen strategie en uitvoering. Ook onze maatschappelijke taak vind ik belangrijk.

Wat was je vorige baan?
Communicatieadviseur bij een reclamebureau.

Wat doe je in je vrije tijd?
Borrelen met vrienden, motorrijden en shoppen.

Monique Willems - Medewerker Servicelijn en Telefonie

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik had al flink wat jaren ervaring bij een andere wooncorporatie en dit beviel erg goed. UWOON was net gefuseerd en er werd een nieuwe afdeling KCC opgezet. Ook bij UWOON was er veel ruimte om mezelf verder te blijven ontwikkelen. Ik zag veel mogelijkheden om iets nieuws te leren, dus ik dacht: we gaan ervoor!

Wat was je vorige baan?
Secretaresse bij Oost Flevoland Woondiensten.

Wat doe je in je vrije tijd?
Fitness, Netflixen, lezen en tijd doorbrengen met mijn kleinkinderen.

Karin Soldaat - Beleidsadviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na meer dan tien jaar als adviseur te hebben gewerkt bij commerciële bedrijven, wilde ik graag maatschappelijk relevant werk doen. Ik had al kennis en ervaring op het gebied van volkshuisvesting en deze baan bij UWOON sprak mij erg aan!

Wat was je vorige baan?
Adviseur.

Wat doe je in je vrije tijd?
Zwemmen: het liefst in open water en als het (te) koud is in het zwembad.

Sollicitatieproces

Solliciteer tot 30 maart via de solliciteerknop (via VacaturePro)
Eerste gesprek (is gepland op 6 april)
Tweede gesprek (is gepland op 11 april)
Aanbod

Interessante baan?