Functioneel Beheerder

Solliciteer voor 20-03-25

Functioneel Beheerder

Uwoon Harderwijk

Wat is vereist?

  • MBO/HBO werk- en denkniveau
  • Kennis van het functioneel beheer van een applicatielandschap, bedrijfsprocessen, digitalisering, informatisering en automatisering
  • Kennis van ERP Viewpoint is een pré
  • Zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken
  • Kunnen signaleren en inspelen op klantbehoeften
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift
  • Communicatief sterk en een analytisch en technisch denkvermogen

Wat krijg je?

  • €4.088 - €5.376 bruto p/m (schaal I van CAO Woondiensten), exclusief 8% vakantietoeslag en o.b.v. 36 uur
  • 2% eindejaarsuitkering
  • Een aanstelling van een jaar met intentie tot omzetting naar onbepaalde tijd
  • 28 tot 36-urige werkweek
  • 27 vakantiedagen (op basis van een 36-urige werkweek)
  • Ruimte en middelen voor jouw professionele en persoonlijke ontwikkeling
  • Arbeidsvoorwaarden volgens de CAO Woondiensten, waaronder een goed pensioen
  • Mogelijkheden tot hybride werken
  • Leasefietsregeling met een werkgeversbijdrage
  • Een individueel opleidingsbudget
  • Een vitaliteitsbudget van €150

Wat doe je?

  • 20% Servicedesk beheren en problemen oplossen
  • 10% Gebruikerswensen verzamelen en implementeren
  • 10% Administratie verwerken
  • 10% In- en extern overleg
  • 20% Informatiesystemen beheren
  • 10% Kennis en vaardigheden ontwikkelen
  • 20% Projecten en processen verbeteren
Powered by Spielwork

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Interesse

Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.

Natascha Fisher-Brunekreeft

Teamleider Bedrijfsvoering

Vacature

Als Functioneel Beheerder bij Uwoon speel je een sleutelrol in het beheer en de doorontwikkeling van interne applicaties. Je zorgt ervoor dat deze systemen optimaal functioneren en aansluiten op de behoeften van de organisatie. Dit houdt in dat je de beschikbaarheid, functionaliteit, (informatie)beveiliging, betrouwbaarheid en performance van systemen monitort en verbetert. Met jouw analytische blik vertaal je data naar bruikbare informatie en signaleer je tijdig afwijkingen in de kwaliteit van systemen. Je levert ook nieuwe apparatuur uit aan medewerkers en geeft hierbij uitleg. Verder los je vragen op van collega's die binnenkomen in de helpdesk. Je geeft advies over procesoptimalisaties en beleidsvorming. Dit doe je door actieve deelname aan teamoverleggen, waarbij je jouw expertise inzet om de brug te slaan tussen ICT-oplossingen en bedrijfsprocessen. Je implementeert nieuwe releases, helpt bij het opstellen van ICT-beleid en beheert automatiseringscontracten. Daarnaast verzamel en analyseer je de wensen van gebruikers en vertaal je deze naar praktische ICT-oplossingen en verbeterde werkprocessen.

Je werkt op de afdeling Strategie, Bedrijfsvoering en Organisatie en maakt deel uit van het ICT-team, samen met de andere functioneel beheerders en de informatiemanager. In dit team, met zowel fulltime als parttime collega's, staan samenwerking en kennisdeling centraal.

Vind je het uitdagend om met vertrouwelijke informatie te werken en haal je plezier uit het onderzoeken en verbeteren van processen? Dan is deze functie perfect voor jou!

Werkweek

Plaatsvervanger voor personeelsfoto
Functioneel Beheerder

Op een interessante dag heb je de kans om samen met collega's nieuwe functionaliteiten te implementeren die hen veel tijd en energie besparen. Wanneer alles soepel loopt, vieren jullie deze successen samen. Een moment van trots en teamspirit!

Op een uitdagende werkdag merk je dat de resultaten voor de eindgebruiker nog niet optimaal zijn. Dit motiveert je om creatieve oplossingen te zoeken en je vaardigheden verder te ontwikkelen.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00

Voorbeeld uit de praktijk

De organisatie introduceert een nieuwe huisstijl en er moeten aanpassingen in de systemen worden doorgevoerd. Hoe pak je dit aan?

Als Functioneel Beheerder coördineer je het proces van het aanpassen van de systemen aan de nieuwe huisstijl. Dit vereist niet alleen nauwe samenwerking met alle betrokkenen om de benodigde wijzigingen te bepalen, maar ook het actief meedenken en adviseren over de best mogelijke aanpassingen. Vervolgens zorg je ervoor dat deze wijzigingen grondig worden getest in de acceptatieomgeving. Na een succesvolle testfase stem je de livegang naar de productieomgeving af. Tot slot vier je het succes met je collega's door samen te genieten van koffie en gebak.

Groeipad

Bij Uwoon ligt het groeipad van de werknemers niet vast. De organisatie faciliteert veel voor jouw ontwikkeling. Dat kan in de vorm van opleidingen, trainingen, coaching, stages en/of externe opdrachten. Ook is er een individueel loopbaanontwikkelingsbudget dat vrij te besteden is. Bij blijven op je vakgebied is dan ook een minimale vereiste.

Functioneel Beheerder

Werken bij Uwoon

Uwoon is een woningcorporatie die betaalbare en duurzame huizen voor mensen met een relatief laag inkomen realiseert. Wij creëren plekken waar huurders met plezier wonen en zich veilig en thuis voelen. Dit doet we niet alleen: we werken samen met huurders, gemeenten, zorg- en welzijnsaanbieders, aannemers en bouwers. Bij ons staat de huurder centraal. De sociale huurwoningen die worden gebouwd, verhuurd en beheerd, bevinden zich in de gemeenten Ermelo, Elburg, Harderwijk en Oldebroek.

Bij Uwoon staan de werkwaarden Samenwerken, Autonomie, Creativiteit en Plezier hoog in het vaandel, dus het is belangrijk dat jij jezelf hierin herkent.

Kijk voor meer informatie op de website van Uwoon.

  • Harderwijk
  • Hybride werken
  • Ingerichte thuiswerkplek
  • Fietsleaseregeling
  • Volledige vergoeding OV
  • 108 medewerkers

Collega's

Foto van medewerker Bert Smits
Foto van medewerker Laura Üzüm
Foto van medewerker Monique Willems
Foto van medewerker Dorette van Dijken
Foto van medewerker Stephan Lubbertsen
Foto van medewerker Esther van den Hoef
Foto van medewerker Gelmer Oosterbeek

Bert Smits - Buurtbeheerder

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik kom uit de bouwwereld en ben bij dit bedrijf begonnen als Allround Vakman. Vanuit daar ben ik doorgestroomd naar Buurtbeheerder. Ik help graag mensen en probeer te kijken naar mogelijkheden. Precies dat kan ik in dit werk goed toepassen.

Wat was je vorige baan?
Timmerman bij Aannemer Dooijeweerd

Wat doe je in je vrije tijd?
Scheidsrechter zijn bij voetbalwedstrijden.

Laura Üzüm - Communicatieadviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Uwoon geeft mij de vrijheid om mijn functie zelfstandig in te vullen. Er liggen mooie uitdagingen en er is een goede balans tussen strategie en uitvoering. Ook onze maatschappelijke taak vind ik belangrijk.

Wat was je vorige baan?
Communicatieadviseur bij een reclamebureau

Wat doe je in je vrije tijd?
Borrelen met vrienden, motorrijden en shoppen.

Monique Willems - Medewerker Servicelijn en Telefonie

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik had al flink wat jaren ervaring bij een andere wooncorporatie en dit beviel erg goed. Uwoon was net gefuseerd en er werd een nieuwe afdeling KCC opgezet. Ook bij Uwoon was er veel ruimte om mezelf verder te blijven ontwikkelen. Ik zag veel mogelijkheden om iets nieuws te leren, dus ik dacht: we gaan ervoor!

Wat was je vorige baan?
Secretaresse bij Oost Flevoland Woondiensten

Wat doe je in je vrije tijd?
Fitness, Netflixen, lezen en tijd doorbrengen met mijn kleinkinderen.

Dorette van Dijken - HR Adviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik had de ambitie om door te groeien naar de functie van HR-adviseur. Bij een maatschappelijke organisatie. Bij veel vacatures werd gevraagd naar meerdere jaren werkervaring. Die had ik niet. Ik kwam toen de vacature van Trainee HR-adviseur tegen bij Uwoon. Een mooie kans om mijzelf verder te ontwikkelen. Tijdens het gesprek voelde ik meteen een klik met de mensen en de organisatie. Ik besloot ervoor te gaan. En werk er nog steeds met veel plezier. Inmiddels als HR-adviseur.

Wat was je vorige baan?
Trainee Arbeidsmarktbenadering & Organisatieontwikkeling bij de gemeente Borger-Odoorn.

Wat doe je in je vrije tijd?
Padellen, wandelen, gezellig borrelen op het terras of een serietje kijken op de bank.

Stephan Lubbertsen - Regisseur Onderhoud

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik was toe aan een nieuwe uitdaging. Een plek waar ik me kon blijven ontwikkelen. Na bijna 13 jaar bij een corporatie in Zwolle merkte ik dat de uitdaging afnam. Toen ik benaderd werd door Uwoon was ik dan ook snel geïnteresseerd. Zeker toen in de gesprekken duidelijk werd dat er voldoende ruimte is om mezelf te ontwikkelen. Ook de ontwikkeling waar Uwoon in zit sprak mij aan.

Wat was je vorige baan?
Projectleider woningverbetering bij een woningcorporatie in Zwolle.

Wat doe je in je vrije tijd?
In mijn vrije tijd sport ik graag (voetbal, hardlopen & bowlen). Daarnaast speel ik graag spellen met vrienden en/of met het gezin.

Esther van den Hoef - Projectleider

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik heb vele jaren met plezier in de zorg gewerkt als projectleider vastgoed. Toch wilde ik graag mijn horizon verbreden, nieuwe ervaringen en kennis opdoen. Maar wel graag weer bij een maatschappelijk betrokken organisatie. Dit geeft mij het gevoel dat mijn werk er echt toe doet. Ik word er blij van als ik huurders kan helpen aan een fijne woonomgeving, maar ook als ik woonproblemen kan oplossen. Uwoon is een bedrijvige en sociale organisatie met mooie ambities, het is nooit saai. Ik ben erg blij dat ik deze stap heb gemaakt.

Wat was je vorige baan?
Adviseur (zorg)vastgoed bij Attent Zorg & Behandeling.

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten, Netflixen, naar de bios of voetbal kijken bij mijn zoons. En ik wandel graag met de hond.

Gelmer Oosterbeek - Woonconsulent

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na mijn vorige werkgever in de commerciële branche, ben ik op zoek gegaan naar werk waarbij ik nog iets meer kan betekenen voor de maatschappij. Dit heb ik bij Uwoon gevonden en dat maakt ook dat ik mijn werk zo leuk vind!

Wat was je vorige baan?
Incassomedewerker op de afdeling Overheid bij deurwaarderskantoor Jongerius in Amersfoort.

Wat doe je in je vrije tijd?
In mijn vrije tijd ga ik graag naar familie toe of op stap met vrienden.

Sollicitatieproces

Solliciteren kan tot 20 maart via de solliciteerknop (via HR Office)
Gesprekken vinden plaats op 24 en 25 maart met de teamleider, 2 directe collega’s en de HR adviseur
Arbeidsvoorwaardengesprek op 27 maart met de teamleider en de HR Adviseur
Je hebt de baan!

Interessante baan?

Interesse Solliciteer nu
Terug naar boven