HR medewerker

Vacature gesloten

HR medewerker

Uwoon Harderwijk

Wat is vereist?

  • Mbo werk- en denkniveau
  • Afgeronde relevante opleiding gericht op secretariële ondersteuning voor HR
  • Kennis van en ervaring met het uitvoeren en beheren van HR-administratie
  • Kennis van arbeidsrecht en Visma is een pré
  • Goede beheersing Nederlandse taal
  • Goed kunnen samenwerken, plannen en organiseren
  • Initiatiefrijk, nauwkeurig, integer en communicatief sterk

Wat krijg je?

  • €3.502 - €4.400 bruto p/m (schaal G van de CAO Woondiensten), exclusief 8% vakantietoeslag en o.b.v. 36 uur
  • 3% eindejaarsuitkering
  • Een aanstelling van een jaar met intentie tot omzetting naar onbepaalde tijd
  • 24-urige werkweek
  • 27 vakantiedagen o.b.v. 36 uur
  • Ruimte en middelen voor jouw professionele en persoonlijke ontwikkeling
  • Een individueel opleidingsbudget
  • Arbeidsvoorwaarden volgens de CAO Woondiensten, waaronder een goed pensioen
  • Mogelijkheden tot hybride werken
  • Leasefietsregeling met werkgeversbijdrage
  • Een vitaliteitsbudget van €150

Wat doe je?

  • 50% HR administratie
  • 10% Ondernemingsraad ondersteunen
  • 10% Werkprocessen onderhouden en verbeteren
  • 15% Trainingen organiseren voor medewerkers
  • 15% HR vragen van medewerkers beantwoorden
Powered by Spielwork

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Interesse

Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.

Vacature

Als HR-medewerker bij Uwoon ben je verantwoordelijk voor de HR-administratie. Je ondersteunt de HR-afdeling op het gebied van in-, door- en uitstroom, bijvoorbeeld door het opstellen van arbeidsovereenkomsten, het invoeren van salarismutaties in het personeelsinformatiesysteem en het regelen van indiensttredingen. Ook pak je andere operationele werkzaamheden op. Je organiseert trainingen voor medewerkers en regelt het onboardingsprogramma voor nieuwe medewerkers. Daarnaast ben je het eerste aanspreekpunt voor alle HR-gerelateerde vragen van medewerkers, bijvoorbeeld over verlofopname, CAO-zaken en het thuiswerkbeleid. Tenslotte kijk je altijd naar hoe we HR-processen slimmer en efficiënter kunnen inrichten.

Een mogelijk onderdeel van deze functie is de rol van Ambtelijk Secretaris van de Ondernemingsraad (OR). In deze rol ondersteun je de OR. Aan jou de taak om elke zes weken vergaderingen te organiseren en de agenda op te stellen. De input voor deze agenda haal je zelf op bij de aanwezigen. Tijdens de overleggen, waar veelal ontwikkelingen en actuele zaken worden besproken, notuleer je, maar luister je ook goed naar wat er gezegd wordt. Dit kun je later vertalen naar bredere communicatie, zoals een nieuwsbrief of informatie op de website. Tenslotte bewaak je de actiepunten uit de overlegvergaderingen.

Je bent onderdeel van het team Strategie, Beleid en Communicatie. Dit team bestaat, naast jou, uit de Manager SBO, een Assetmanager, een Portefeuillemanager, twee Communicatieadviseurs, twee Beleidsadviseurs en twee HR-adviseurs. Daarnaast heb je vanzelfsprekend contact met de leden van de Ondernemingsraad.

Als je het leuk vindt om veel te regelen, alles zorgvuldig administratief te verwerken en je het uitdagend vindt dat je met veel verschillende HR-onderwerpen te maken krijgt, dan is dit de baan voor jou.

Werkweek

Plaatsvervanger voor personeelsfoto
HR medewerker

Op een leuke werkdag heb je gewerkt aan een nieuwe inrichting van een proces. Alles werkt, en dat geeft voldoening.

Op een mindere werkdag krijg je je geplande werk niet af doordat er wat onverwachte taken tussendoor komen die voorrang hebben.

  • 07:00
  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Onderzoek doen en OR-vergadering voorbereiden
    • Onboardingsproces nieuwe medewerker begeleiden
    • Contracten opstellen
    • Sollicitatiegesprekken inplannen
    • Thuiswerkdag
    • Sporten
    • Vrije dag
    • Vrije dag
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Notuleren bij OR-vergadering
    • Notulen uitwerken en opsturen
    • Lunch
    • Contracten opstellen
    • Administratieve HR-zaken uitvoeren

Voorbeeld uit de praktijk

Het is weer tijd voor de jaarlijkse agressietraining. De organisatie wil dit keer iets anders dan voorgaande trainingen. Hoe pak je dit aan?

Elk jaar krijgen medewerkers een agressietraining. Met de feedback van de vorige keer ga je aan de slag. Je plant afspraken in met verschillende medewerkers om behoeftes en wensen uit de praktijk op te halen. Samen met de HR-adviseur ga je met de medewerkers in gesprek. Jullie krijgen zo een beter beeld van hoe de training eruit moet zien. Vervolgens ga je kijken welke opleiders deze trainingen aanbieden en nodig je deze uit voor een gesprek. Samen met de HR-adviseur kies je een geschikte partij. Als de partij gekozen is, dan regel jij dat de trainingen worden ingepland en deelnemers worden uitgenodigd. Alle informatie over de training registreer je in ons leermanagementsysteem. Op kantoor is geen plek om de training te organiseren, dus regel je een externe locatie met lunch. Als de trainingen zijn afgelopen, registreer je dit in ons leermanagementsysteem. Deelnemers ontvangen een certificaat van deelname.

Groeipad

Bij Uwoon ligt het groeipad van de werknemers niet vast. Vanuit de organisatie krijgt iedereen een persoonlijk ontwikkelbudget om te blijven groeien. Je kunt je hierdoor blijven ontwikkelen binnen je functie.

HR medewerker

Werken bij Uwoon

Uwoon is een woningcorporatie die betaalbare en duurzame huizen voor mensen met een relatief laag inkomen realiseert. Wij creëren plekken waar huurders met plezier wonen en zich veilig en thuis voelen. Dit doet we niet alleen: we werken samen met huurders, gemeenten, zorg- en welzijnsaanbieders, aannemers en bouwers. Bij ons staat de huurder centraal. De sociale huurwoningen die worden gebouwd, verhuurd en beheerd, bevinden zich in de gemeenten Ermelo, Elburg, Harderwijk en Oldebroek.

Bij Uwoon staan de werkwaarden Samenwerken, Autonomie, Creativiteit en Plezier hoog in het vaandel, dus het is belangrijk dat jij jezelf hierin herkent.

Kijk voor meer informatie op de website van Uwoon.

  • Harderwijk
  • Hybride werken
  • Ingerichte thuiswerkplek
  • Fietsleaseregeling
  • Volledige vergoeding OV
  • 108 medewerkers

Collega's

Foto van medewerker Bert Smits
Foto van medewerker Laura Üzüm
Foto van medewerker Monique Willems
Foto van medewerker Dorette van Dijken
Foto van medewerker Stephan Lubbertsen
Foto van medewerker Esther van den Hoef
Foto van medewerker Gelmer Oosterbeek

Bert Smits - Buurtbeheerder

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik kom uit de bouwwereld en ben bij dit bedrijf begonnen als Allround Vakman. Vanuit daar ben ik doorgestroomd naar Buurtbeheerder. Ik help graag mensen en probeer te kijken naar mogelijkheden. Precies dat kan ik in dit werk goed toepassen.

Wat was je vorige baan?
Timmerman bij Aannemer Dooijeweerd

Wat doe je in je vrije tijd?
Scheidsrechter zijn bij voetbalwedstrijden.

Laura Üzüm - Communicatieadviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Uwoon geeft mij de vrijheid om mijn functie zelfstandig in te vullen. Er liggen mooie uitdagingen en er is een goede balans tussen strategie en uitvoering. Ook onze maatschappelijke taak vind ik belangrijk.

Wat was je vorige baan?
Communicatieadviseur bij een reclamebureau

Wat doe je in je vrije tijd?
Borrelen met vrienden, motorrijden en shoppen.

Monique Willems - Medewerker Servicelijn en Telefonie

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik had al flink wat jaren ervaring bij een andere wooncorporatie en dit beviel erg goed. Uwoon was net gefuseerd en er werd een nieuwe afdeling KCC opgezet. Ook bij Uwoon was er veel ruimte om mezelf verder te blijven ontwikkelen. Ik zag veel mogelijkheden om iets nieuws te leren, dus ik dacht: we gaan ervoor!

Wat was je vorige baan?
Secretaresse bij Oost Flevoland Woondiensten

Wat doe je in je vrije tijd?
Fitness, Netflixen, lezen en tijd doorbrengen met mijn kleinkinderen.

Dorette van Dijken - HR Adviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik had de ambitie om door te groeien naar de functie van HR-adviseur. Bij een maatschappelijke organisatie. Bij veel vacatures werd gevraagd naar meerdere jaren werkervaring. Die had ik niet. Ik kwam toen de vacature van Trainee HR-adviseur tegen bij Uwoon. Een mooie kans om mijzelf verder te ontwikkelen. Tijdens het gesprek voelde ik meteen een klik met de mensen en de organisatie. Ik besloot ervoor te gaan. En werk er nog steeds met veel plezier. Inmiddels als HR-adviseur.

Wat was je vorige baan?
Trainee Arbeidsmarktbenadering & Organisatieontwikkeling bij de gemeente Borger-Odoorn.

Wat doe je in je vrije tijd?
Padellen, wandelen, gezellig borrelen op het terras of een serietje kijken op de bank.

Stephan Lubbertsen - Regisseur Onderhoud

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik was toe aan een nieuwe uitdaging. Een plek waar ik me kon blijven ontwikkelen. Na bijna 13 jaar bij een corporatie in Zwolle merkte ik dat de uitdaging afnam. Toen ik benaderd werd door Uwoon was ik dan ook snel geïnteresseerd. Zeker toen in de gesprekken duidelijk werd dat er voldoende ruimte is om mezelf te ontwikkelen. Ook de ontwikkeling waar Uwoon in zit sprak mij aan.

Wat was je vorige baan?
Projectleider woningverbetering bij een woningcorporatie in Zwolle.

Wat doe je in je vrije tijd?
In mijn vrije tijd sport ik graag (voetbal, hardlopen & bowlen). Daarnaast speel ik graag spellen met vrienden en/of met het gezin.

Esther van den Hoef - Projectleider

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik heb vele jaren met plezier in de zorg gewerkt als projectleider vastgoed. Toch wilde ik graag mijn horizon verbreden, nieuwe ervaringen en kennis opdoen. Maar wel graag weer bij een maatschappelijk betrokken organisatie. Dit geeft mij het gevoel dat mijn werk er echt toe doet. Ik word er blij van als ik huurders kan helpen aan een fijne woonomgeving, maar ook als ik woonproblemen kan oplossen. Uwoon is een bedrijvige en sociale organisatie met mooie ambities, het is nooit saai. Ik ben erg blij dat ik deze stap heb gemaakt.

Wat was je vorige baan?
Adviseur (zorg)vastgoed bij Attent Zorg & Behandeling.

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten, Netflixen, naar de bios of voetbal kijken bij mijn zoons. En ik wandel graag met de hond.

Gelmer Oosterbeek - Woonconsulent

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na mijn vorige werkgever in de commerciële branche, ben ik op zoek gegaan naar werk waarbij ik nog iets meer kan betekenen voor de maatschappij. Dit heb ik bij Uwoon gevonden en dat maakt ook dat ik mijn werk zo leuk vind!

Wat was je vorige baan?
Incassomedewerker op de afdeling Overheid bij deurwaarderskantoor Jongerius in Amersfoort.

Wat doe je in je vrije tijd?
In mijn vrije tijd ga ik graag naar familie toe of op stap met vrienden.

Sollicitatieproces

Solliciteren kan tot 12 mei (via HROffice)
Eerste gesprekken zijn op donderdag 15 mei met 2 directe collega's en een teamleider
Tweede gesprekken zijn op dinsdag 20 mei met 2 directe collega's en de manager van het team
Arbeidsvoorwaardengesprek op maandag 26 mei
Je hebt de baan!

Interessante baan?

Interesse
Terug naar boven