Terug

Allround Medewerker Leefbaarheid

Solliciteer voor 25-08-25

Allround Medewerker Leefbaarheid

Uwoon Harderwijk

Wat is vereist?

  • Hbo werk- en denkniveau (bij voorkeur in de richting van Sociaal Juridische Dienstverlening)
  • Ervaring in het sociaal domein is een pre
  • Je bent organisatorisch sterk, stressbestendig en kunt conflicten hanteren
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Je bent klantgericht, communicatief en assertief
  • Je herkent jezelf in de Uwoon werkwaarden: plezier, samenwerken, autonomie en creativiteit

Wat krijg je?

  • €3.855 - €4.862 bruto p/m o.b.v. 36 uur (schaal H CAO Woondiensten), excl. 8% vakantietoeslag
  • 3% eindejaarsuitkering
  • 32 tot 36-urige werkweek
  • 27 vakantiedagen o.b.v. 36 uur
  • Ruimte en middelen voor jouw professionele en persoonlijke ontwikkeling
  • Arbeidsvoorwaarden volgens CAO Woondiensten, waaronder een goed pensioen
  • Een aanstelling van een jaar met intentie tot omzetting naar onbepaalde tijd
  • Goede reiskostenregeling, zoals een volledige vergoeding openbaar vervoer
  • Leasefietsregeling met werkgeversbijdrage
  • Mogelijkheden tot hybride werken
  • Een volledig ingerichte thuiswerkplek
  • Een individueel opleidingsbudget
  • Een vitaliteitsbudget van € 150

Wat doe je?

  • 30% Gesprekken met huurders voeren
  • 30% Administratieve werkzaamheden uitvoeren
  • 20% Intern overleg voeren
  • 20% Extern overleg voeren
Powered by Spielwork

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Interesse

Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.

Roel Gout

Allround Medewerker Leefbaarheid

Vacature

Als Allround Medewerker Leefbaarheid bij Uwoon ben je voornamelijk verantwoordelijk voor het behandelen van woonoverlast casussen, van de eerste melding tot de afhandeling. Je staat in nauw contact met de Buurtbeheerders, maar ook met bewoners, de gemeente, de politie en maatschappelijke instellingen. Je vangt signalen op van overlast in de buurten waarin je werkt en neemt deze in behandeling.

Hierbij behandel je vooral de zwaardere casussen die de Buurtbeheerders niet zelfstandig kunnen afhandelen, zoals gevallen omtrent prostitutie en drugs. Je voert samen met de Buurtbeheerders en eventueel een Wijkagent huisbezoeken uit bij de melders en veroorzakers van overlast. Je doet onderzoek naar de overlast en gaat in in gesprek met zowel de melders als de veroorzakers. Leidt een casus tot een juridische procedure, dan voer je hier ook regie op. Je legt het dossier voor aan de Advocaat, stemt juridische stappen af en woont hoorzittingen bij. Ten slotte kun je ook gevraagd worden om Huurincasso te ondersteunen, al is dit geen regelmatig onderdeel van het werk.

Je wordt onderdeel van het Team leefbaarheid, dat bestaat uit zes Buurtbeheerders, drie Allround Medewerkers Leefbaarheid, drie Huurincasso Medewerkers, drie Medewerkers Herstructurering, een Huismeester, drie (Senior) Sociaal Projectleiders, een Senior Medewerker Leefbaarheid, een Senior Medewerker Huurder Centraal en een Teamleider. Binnen dit team heb je een zelfstandige rol, waarbij je je werk veelal op eigen initiatief uitvoert. Daarbij sta je wel nauw in contact met de buurtbeheerders en voer je regelmatig overleg met je collega Allround Medewerkers Leefbaarheid om elkaar te helpen en te adviseren.

Als je het leuk vindt om contact te hebben met huurders, graag samenwerkt en goed om kunt gaan met weerstand en onregelmatigheid in je werk, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Plaatsvervanger voor personeelsfoto
Allround Medewerker Leefbaarheid

Op een leuke werkdag heb je veel afwisseling. Je begint de dag met een kort overleg met een Buurtbeheerder en daarna volgen huisbezoeken, afspraken met huurders en administratieve werkzaamheden.

Op een minder leuke dag ben je veel tijd kwijt aan het verrichten van administratieve werkzaamheden. 

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
    • Lunch
    • Overleg met gemeente
    • Overleg met Buurtbeheerder
    • Huisbezoek
    • Huisbezoek
    • Afspraak met huurder
    • Administratieve werkzaamheden uitvoeren
    • Reizen
    • Kinderen naar de opvang brengen
    • Multidisciplinair overleg
    • Administratieve werkzaamheden uitvoeren
    • Roostervrije middag

Voorbeeld uit de praktijk

Iemand uit de buurt belt met het vermoeden dat er drugs wordt gedeald in een van de woningen in de wijk. Wat doe je?

Het eerste wat je doet, is contact opnemen met de politie. Je stelt hen op de hoogte van de melding, waarop de politie jou meestal zal verzoeken om de zaak aan hen over te laten, zodat zij hun onderzoek kunnen uitvoeren. Het kan ook voorkomen dat de politie je verzoekt om op huisbezoek te gaan als vooronderzoek. De politie zal meestal ook de melder van de overlast willen spreken. Jij vraagt de melder dan of het goed is dat de politie contact met hem of haar opneemt. Vervolgens houd je contact met de gemeente en de politie over het vervolgtraject.

Groeipad

Bij Uwoon ligt het groeipad van de werknemers niet vast. Vanuit de organisatie krijgt iedereen een persoonlijk ontwikkelbudget om te blijven groeien.

Allround Medewerker Leefbaarheid

Werken bij Uwoon

Uwoon is een woningcorporatie die betaalbare en duurzame huizen voor mensen met een relatief laag inkomen realiseert. Wij creëren plekken waar huurders met plezier wonen en zich veilig en thuis voelen. Dit doet we niet alleen: we werken samen met huurders, gemeenten, zorg- en welzijnsaanbieders, aannemers en bouwers. Bij ons staat de huurder centraal. De sociale huurwoningen die worden gebouwd, verhuurd en beheerd, bevinden zich in de gemeenten Ermelo, Elburg, Harderwijk en Oldebroek.

Bij Uwoon staan de werkwaarden Samenwerken, Autonomie, Creativiteit en Plezier hoog in het vaandel, dus het is belangrijk dat jij jezelf hierin herkent.

Kijk voor meer informatie op de website van Uwoon.

  • Harderwijk
  • Hybride werken
  • Ingerichte thuiswerkplek
  • Fietsleaseregeling
  • Volledige vergoeding OV
  • 108 medewerkers

Collega's

Foto van medewerker Bert Smits
Foto van medewerker Monique Willems
Foto van medewerker Dorette van Dijken
Foto van medewerker Stephan Lubbertsen
Foto van medewerker Esther van den Hoef
Foto van medewerker Gelmer Oosterbeek

Bert Smits - Buurtbeheerder

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik kom uit de bouwwereld en ben bij dit bedrijf begonnen als Allround Vakman. Vanuit daar ben ik doorgestroomd naar Buurtbeheerder. Ik help graag mensen en probeer te kijken naar mogelijkheden. Precies dat kan ik in dit werk goed toepassen.

Wat was je vorige baan?
Timmerman bij Aannemer Dooijeweerd

Wat doe je in je vrije tijd?
Scheidsrechter zijn bij voetbalwedstrijden.

Monique Willems - Medewerker Servicelijn en Telefonie

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik had al flink wat jaren ervaring bij een andere wooncorporatie en dit beviel erg goed. Uwoon was net gefuseerd en er werd een nieuwe afdeling KCC opgezet. Ook bij Uwoon was er veel ruimte om mezelf verder te blijven ontwikkelen. Ik zag veel mogelijkheden om iets nieuws te leren, dus ik dacht: we gaan ervoor!

Wat was je vorige baan?
Secretaresse bij Oost Flevoland Woondiensten

Wat doe je in je vrije tijd?
Fitness, Netflixen, lezen en tijd doorbrengen met mijn kleinkinderen.

Dorette van Dijken - HR Adviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik had de ambitie om door te groeien naar de functie van HR-adviseur. Bij een maatschappelijke organisatie. Bij veel vacatures werd gevraagd naar meerdere jaren werkervaring. Die had ik niet. Ik kwam toen de vacature van Trainee HR-adviseur tegen bij Uwoon. Een mooie kans om mijzelf verder te ontwikkelen. Tijdens het gesprek voelde ik meteen een klik met de mensen en de organisatie. Ik besloot ervoor te gaan. En werk er nog steeds met veel plezier. Inmiddels als HR-adviseur.

Wat was je vorige baan?
Trainee Arbeidsmarktbenadering & Organisatieontwikkeling bij de gemeente Borger-Odoorn.

Wat doe je in je vrije tijd?
Padellen, wandelen, gezellig borrelen op het terras of een serietje kijken op de bank.

Stephan Lubbertsen - Regisseur Onderhoud

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik was toe aan een nieuwe uitdaging. Een plek waar ik me kon blijven ontwikkelen. Na bijna 13 jaar bij een corporatie in Zwolle merkte ik dat de uitdaging afnam. Toen ik benaderd werd door Uwoon was ik dan ook snel geïnteresseerd. Zeker toen in de gesprekken duidelijk werd dat er voldoende ruimte is om mezelf te ontwikkelen. Ook de ontwikkeling waar Uwoon in zit sprak mij aan.

Wat was je vorige baan?
Projectleider woningverbetering bij een woningcorporatie in Zwolle.

Wat doe je in je vrije tijd?
In mijn vrije tijd sport ik graag (voetbal, hardlopen & bowlen). Daarnaast speel ik graag spellen met vrienden en/of met het gezin.

Esther van den Hoef - Projectleider

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik heb vele jaren met plezier in de zorg gewerkt als projectleider vastgoed. Toch wilde ik graag mijn horizon verbreden, nieuwe ervaringen en kennis opdoen. Maar wel graag weer bij een maatschappelijk betrokken organisatie. Dit geeft mij het gevoel dat mijn werk er echt toe doet. Ik word er blij van als ik huurders kan helpen aan een fijne woonomgeving, maar ook als ik woonproblemen kan oplossen. Uwoon is een bedrijvige en sociale organisatie met mooie ambities, het is nooit saai. Ik ben erg blij dat ik deze stap heb gemaakt.

Wat was je vorige baan?
Adviseur (zorg)vastgoed bij Attent Zorg & Behandeling.

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten, Netflixen, naar de bios of voetbal kijken bij mijn zoons. En ik wandel graag met de hond.

Gelmer Oosterbeek - Woonconsulent

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na mijn vorige werkgever in de commerciële branche, ben ik op zoek gegaan naar werk waarbij ik nog iets meer kan betekenen voor de maatschappij. Dit heb ik bij Uwoon gevonden en dat maakt ook dat ik mijn werk zo leuk vind!

Wat was je vorige baan?
Incassomedewerker op de afdeling Overheid bij deurwaarderskantoor Jongerius in Amersfoort.

Wat doe je in je vrije tijd?
In mijn vrije tijd ga ik graag naar familie toe of op stap met vrienden.

Sollicitatieproces

Solliciteer vóór 25 augustus via de solliciteerknop (via HROffice). Je hoort 28 augustus of je wordt uitgenodigd voor een eerste kennismaking
Eerste gesprek met twee directe collega's, Senior Medewerker Leefbaarheid en Teamleider (4 september)
Tweede gesprek met twee directe collega's, Teamleider en HR Adviseur (11 september)
Arbeidsvoorwaardengesprek (16 september)
Je hebt de baan!

Interessante baan?

Interesse Solliciteer nu
Terug naar boven